-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Nuo kitų metų „Sodros“ įmokos bus perkeltos darbuotojams ir atitinkamai padidintas jų darbo užmokestis, todėl darbdaviams reikės pakeisti apie 1,2 mln. darbo sutarčių. Verslas prašo pereinamojo laikotarpio.
Seimui priėmus įmokų „Sodrai“ mokėjimo pakeitimus, nuo 2019 m. beveik visa darbdavio „Sodros“ įmokų dalis perkeliama darbuotojui, keičiasi pajamų ir „Sodros“ įmokų tarifai, o darbuotojo darbo užmokestis prieš mokesčius dauginamas iš koeficiento 1,289. Po šių pakeitimų darbuotojo alga po mokesčių nesikeičia.
Vykintas Valiulis, konsultacijų bendrovės „Grant Thornton Baltic“ mokesčių projektų vadovas, įsitikinęs, kad tokie pokyčiai virs didele našta verslui, ypač jeigu jis turi daug darbuotojų.
„Jeigu pavyktų rasti panašų sprendimą, koks buvo priimtas euro įvedimo metu, pasiruošti pokyčiams būtų lengviau“, – teigia p. Valiulis.
Prieš euro įvedimą Valstybinė darbo inspekcija aiškino, kad dėl naujos valiutos darbo sutarčių keisti nereikia, nes esą galioja jų tęstinumo principas. Tuomet darbo užmokestį reikėjo padalyti iš 3,45280, o dabar padauginti iš 1,289.
Sutikimo nereikia
„Jeigu procedūra nebus supaprastinta, kils įmonių buhalterių, žmogiškųjų išteklių specialistų, bendrovių vadovų nepasitenkinimas. Darant prielaidą, kad vienai sutarčiai pakeisti reikia bent 20-ies minčių, susidaro 400.000 darbo valandų. Jeigu viena valanda kainuotų 5 Eur, sąnaudos sudarytų apie 2 mln. Eur“, – skaičiuoja p. Valiulis.
Reali našta būtų gerokai didesnė, nes reikės keisti ir darbo užmokesčio skaičiavimo sistemas. Valstybinio socialinio draudimo įstatymo pakeitime rašoma, kad „iki šio įstatymo įsigaliojimo draudėjas (darbdavys), kurio valstybinio socialinio draudimo įmokos perkeliamos pagal darbo sutartį dirbančiam darbuotojui, privalo perskaičiuoti darbuotojo bruto darbo užmokestį, jį padidindamas 1,289 karto ir atitinkamai pakeisdamas darbo sutartį su darbuotoju be išankstinio jo sutikimo“.
„Dabar daug kas mano, kad reikės darbuotojo sutikimo, – tokia nuomonė sklando dėl informacijos stokos. Darbuotojo sutikimo nereikės, tačiau ir be sutikimo procedūra užims daug laiko. Viską supaprastinti galėtų, pavyzdžiui, dvejų ar trejų metų pereinamasis laikotarpis, – siūlo p. Valiulis. – Ekonomikai augant, nemažai daliai darbuotojų darbo užmokestis kyla ir dėl to atsiranda poreikis keisti darbo sutartis, tačiau jis didėja ne visiems darbuotojams. Be to, ne visų įmonių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais, todėl jos darbo užmokestį peržiūri ne gruodį.“
Nustačius kelerių metų pereinamąjį laikotarpį, darbo sutartis galima būtų pakeisti neskubant, kai atsiranda poreikis jas koreguoti dėl padidėjusio darbo užmokesčio ar kitokių aplinkybių.
Ūkio ir Finansų ministerijos pažymėjo, kad šis klausimas priklauso Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) kompetencijai, todėl komentuoti atsisakė. SADM teigia, kad darbo sutarčiai pakeisti darbuotojo išankstinio rašytinio sutikimo nereikia, nes darbuotojo darbo sąlygos nesikeičia – jo gaunamas neto darbo užmokestis išlieka toks pat, tačiau iki 2018 m. gruodžio 31 d. turi būti pakeista su darbuotoju sudarytos darbo sutarties darbo užmokesčio sąlyga – nustatytas bruto darbo užmokestis turi būti padidintas 1,289 karto.
Ministerija tvirtina, kad užmokestis už darbą yra viena būtinųjų darbo sutarties sąlygų, kuri privalo būti aiškiai apibrėžta darbo sutartyje, todėl, keičiantis teisiniam reguliavimui, šią sąlygą reikia pakeisti. Anot SADM, nėra galimybės padidinti darbuotojo darbo sutartyje numatyto bruto darbo užmokesčio 1.289 karto nekeičiant pačios darbo sutarties.
Galima ir el. paštu
Karolina Laurynaitė, advokatų kontoros „Jurex“ asocijuotoji partnerė, advokatė, teigia, kad šiuo metu įstatymo taikymui alternatyvų nenumatyta, reikalavimai visiems yra privalomi, todėl verslas vėl turės keisti sutartis.
„Verslui siūlytume pagalvoti, kaip darbo sutarčių keitimo procesą padaryti kuo paprastesnį. Darbdavys, pavyzdžiui, galėtų priimti įsakymą, kad visos darbo sutartys yra keičiamos automatiškai – pakeičiama jose esanti nuostata dėl darbo užmokesčio dydžio, kuris bus perskaičiuotas pagal tam tikrą formulę. Tokiu būdu kiekvienas darbuotojas gaus papildomą lapą prie darbo sutarties pakeitimo su darbo užmokesčio suma“, – pataria p. Laurynaitė.
Jeigu su darbuotoju sutarta, kad informaciją galima pateikti el. paštu, naują darbo užmokesčio sumą jam galima bus atsiųsti ir el. paštu.
„Kontroliuojančiosios institucijos, aiškindamos teisės aktus, susijusius su darbo sutarčių keitimu, kartais pateikia griežtesnę poziciją, todėl vertėtų palaukti jų išaiškinimų ir tuomet imtis pokyčių“, – teigia p. Laurynaitė.
Anot jos, toks informavimas svarbus dėl to, kad darbo užmokestis darbuotojui nesumažėtų.