-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Sąnaudos
Prieš vykdant reorganizaciją, reikia įvertinti ir jos sąnaudas. Teisininkų, mokesčių specialistų, papildomų konsultantų paslaugos kainuoja, be to, reikia mokėti dar ir už notaro, Juridinių asmenų registro paslaugas, viešus skelbimus spaudoje ar informaciniuose biuleteniuose.
Atlikus išvardintus parengiamuosius darbus, gali būti rengiamos reorganizavimo sąlygos. Jeigu parengiamieji darbai atlikti tinkamai, reorganizacija būna sklandi ir paprastai trunka 2–2,5 mėnesio.
Siekiant užkirsti kelią neteisėtiems kreditorių reikalavimams, turi būti aiškiai pasidalintas turtas, teisės ir įsipareigojimai tarp reorganizacijoje dalyvaujančių įmonių, t. y. reorganizavimo sąlygose turi būti aiškiai numatyta, kuri bendrovė prisiima tam tikrus įsipareigojimus kreditoriams.
Pabaigus reorganizaciją (laikoma baigta, kai įregistruojami nauji įstatai), reikia numatyti, kad dar bus reikalingi tokie darbai:
1) pasibaigusių įmonių išregistravimas, turto, teisių ir pareigų perdavimas;
2) darbuotojų perkėlimas naujam darbdaviui, sudarant darbdavių susitarimą;
3) darbo sutarčių keitimas;
4) naujai įsteigtos įmonės registracija PVM mokėtoju;
5) reorganizacijoje dalyvavusių įmonių apskaitos sutvarkymas, jeigu buvo perkeltas turtas, įsipareigojimai;
6) registruotino turto registracija naujo savininko vardu valstybės registruose.
Mokestinės reorganizacijos pasekmės
Vykdant verslo pertvarkymus, neretai pasikliaunama tik teisininkais, kurie rengia reorganizavimo sąlygas, neatsižvelgdami į LR pelno mokesčio įstatymo (PMĮ) nuostatas, kas sukelia papildomų mokestinių pasekmių tokiuose verslo pertvarkymuose dalyvaujančioms bendrovėms ir jų akcininkams. Jeigu PMĮ reorganizavimo nuostatos, pvz., nurodo, kad reikia išleisti naujas akcijas, sumažinti įstatinį kapitalą ar proporcingai mainais gauti kitą turtą, vadinasi, taip ir turi būti padaryta, antraip reorganizacija bus vertinama pagal bendrąsias apmokestinimo taisykles.
Mokesčio administratorius ne kartą yra pažymėjęs, kad turto vertės padidėjimo pajamos išvengia papildomo apmokestinimo, jeigu reorganizacija ar perleidimas, dėl kurių atsiranda tokios pajamos ar nuostoliai, vykdomas tokia seka ir tvarka, kuri atitinka visus PMĮ 41 straipsnio kriterijus. Reorganizavimo mokestinės pasekmės – įmonių ir jų akcininkų, juridinių asmenų, turto vertės padidėjimo pajamos, apmokestinamos taikant arba bendrąsias, arba specialiąsias PMĮ nustatytas apmokestinimo taisykles. PMĮ nereglamentuoja vienetų reorganizacijos. Įstatymu tik nustatytos specialios taisyklės tam tikriems reorganizavimo ir turto perleidimo atvejams, kurių laikantis dėl turto perleidimo ar akcijų keitimosi atsiradusios įmonių ir jų akcininkų turto vertės padidėjimo pajamos ir iki reorganizacijos ar perleidimo neperkelti įmonių mokestiniai nuostoliai pripažįstami specialia (palankesne įmonėms ir akcininkams) PMĮ nustatyta tvarka. Speciali palankesnė apmokestinimo tvarka taikoma ne visiems CK ir ABĮ numatytiems reorganizavimo atvejams, o tik tam tikriems – PMĮ išvardintiems – reorganizavimo ar turto perleidimo atvejams. PMĮ reorganizavimo nuostatos taikomos ne tik Lietuvos, bet ir ES juridiniams asmenims, dalyvaujantiems reorganizacijoje.
Todėl, vadovaujantis PMĮ reorganizavimo nuostatomis, mainant akcijas į kitas, perleidžiant turtą ar veiklos dalį, atsiradęs turto vertės padidėjimas nelaikomas akcijas (turtą) perleidusio asmens pajamomis. Speciali apmokestinimo tvarka taikoma akcininkams – tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims.
PMĮ yra nustatytas apribojimas dėl reorganizavimo metu gautų akcijų išlaikymo. PMĮ specialios apmokestinimo nuostatos taikomos tik tokiu atveju, kai, mainais gavę akcijų, jų savininkai neperleidžia akcijų 3 metus, tačiau tik tuo atveju, kai reorganizacija vykdyta pagal PMĮ 41 str. 2 d. 4, 5, 6 ir 7 punktus, nebent akcijos buvo perleistos vėl šiais, PMĮ nustatytais, atvejais.
Jungiant bendroves, gali susidaryti prestižas, jeigu kaina, sumokėta už akcijas, viršija įsigytos bendrovės grynojo turto dalies, įvertintos tikrąja rinkos kaina, vertę ir iš kurios įsigyjančioji bendrovė tikisi gauti ekonominės naudos. Tuomet prestižas pripažįstamas nematerialiuoju turtu ir nudėvimas per PMĮ nustatytą laikotarpį, mažinant bendrovės apmokestinamąjį pelną. Tam tikrais atvejais prestižo susidarymas, jungiant bendroves, sukuria papildomos mokestinės naudos bendrovėms ir jų savininkams. Tačiau reikia pastebėti, kad toks jungimas negali būti daromas siekiant išimtinai mokestinės naudos. Jungimą turi diktuoti verslo poreikiai ir ekonominė nauda (buvo perimti darbuotojai, gauta gamybinė patirtis, intelektinė nuosavybė).
Dar vienas svarbus momentas yra susijęs su paskolos palūkanų pripažinimu leidžiamais atskaitymais bendrovių jungimosi atveju. Paprastai įmonių įsigijimai vykdomi per naujai sukurtą įmonę, kuri įsigyja norimos įmonės akcijas. Tačiau reikia būti itin atsargiems, nes Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, vienoje savo byloje atsisakydamas pripažinti palūkanų sąnaudas leidžiamais atskaitymais, buvo nurodęs, kad vieneto turto įsigijimo sąnaudos gali būti leidžiami atskaitymai tik tokiu atveju, kai šis turtas naudojamas komercinėje veikloje, siekiant gauti ekonominės naudos, o sąnaudos yra įprastos ir būtinos, taip pat yra sąnaudų ryšys su įmonės komercine veikla.
Taigi, mokestinės reorganizacijos pasekmės yra labai svarbios ir joms turi būti skiriamas deramas dėmesys, siekiant išvengti ginčų su mokesčio administratoriumi.