-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Pelno mokesčio pakeitimai
- Nuo 2021 m. sausio 1 d. penkeriems metams (2021-2025) įsigalioja pelno mokesčio lengvata labai stambioms investicijoms (taikoma ne ilgiau negu 20 metų nuo stambaus projekto investicijų sutarties įsigaliojimo dienos). Pagrindinės lengvatos taikymo sąlygos:
1) Ne mažiau kaip 150 darbuotojų provincijoje arba ne mažiau kaip 200 darbuotojų Vilniuje;
2) Investicijos suma ne mažiau kaip 20 mln. EUR provincijoje, arba ne mažiau kaip 30 mln. EUR Vilniuje;
3) Ne mažiau kaip 75% pajamų turi sudaryti pajamos iš duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos, arba pajamos iš apdirbamosios gamybos.
- Siekiant didesnio teisinio aiškumo, buvo pataisytos Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 2 dalies nuostatos, kurios reglamentuoja lengvatinio 5 procentų tarifo taikymą. Įstatymo pakeitimu aiškiai nustatoma, kad lengvatinis 5 procentų pelno mokesčio tarifas negali būti taikomas, kai nustatyti susiję vienetai atitinka bent vieną iš nustatytų kriterijų, t. y. jų bendras vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius viršija 10 žmonių ir (arba) mokestinio laikotarpio bendros pajamos viršija 300 000 eurų.
PVM pokyčiai
- PVM įstatymo pasikeitimai nuo 2021-07-01 susiję su elektronine prekyba.
- ES vidaus nuotolinei prekybai pradedama taikyti speciali vieno langelio sistema (OSS)
Vietoje MOSS (angl. „mini one stop shop“) „vieno langelio“ sistemos elektroninėms prekėms bei paslaugoms įvedama vieno langelio sistema (OSS) fizinėms prekėms. Nuo 2021-07-01 bus leidžiama įmonėms PVM mokėtojoms užsiregistruoti tik vienoje ES šalyje narėje, kuri surinks ir kitoms valstybėms paskirstys joms pagal pardavimus priklausantį PVM.
- Viena prekybos į ES apyvartos riba, kurią viršijus PVM turės būti mokamas vartojimo valstybėje
Numatyta bendra ES vartotojams kitose valstybėse teikiamų telekomunikacijų, radijo ir televizijos transliavimo, el. paslaugų bei siunčiamų prekių metinės apyvartos riba - 10 tūkst. Eur. Panaikinamos individualios nuotolinės prekybos ribos ES valstybėse (Lietuvoje buvusi 35 tūkst. Eur riba).
- Importo PVM pokyčiai nedidelės vertės prekių siuntoms iš ne ES
Panaikinama importo PVM lengvata taikyta smulkioms prekėms, kurių vertė buvo mažesnė nei 22 Eur – PVM bus taikomas nuo pirmo cento, PVM sumokant (pirkėjo) valstybei.
Panaikinus importo PVM lengvatos taikymą smulkioms prekių siuntoms, PVM surinkimui importuojant nedidelės vertės siuntas (kurių vertė neviršija 150 Eur) galės naudotis specialiomis schemomis.
- Pokyčiai finansų įstaigoms dėl bendros PVM sąskaitos faktūros
Nuo 2021 m. sausio 1 d. ne tik bankai ir kredito įstaigos, bet ir finansų įstaigos turės teisę per kalendorinius metus išrašyti vieną bendrą PVM sąskaitą faktūrą už suteiktas PVM neapmokestinamas finansines paslaugas, nurodytas PVM įstatymo 28 straipsnyje.
Ši nuostata taikoma paslaugoms, kurios suteiktos nuo 2021-01-01, bendra sąskaita faktūra išrašoma ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po metų, kuriais buvo suteiktos paslaugos, sausio mėn. 10 d.
Mokesčių administravimo pokyčiai
Nuo 2021m. pradeda galioti nauja mokesčių administravimo įstatymo redakcija pagal kurią:
- Permokėti mokesčiai Sodrai bus perkeliami VMI, jei yra nepriemoka dėl mokesčių mokamų VMI;
- Permokėti mokesčiai VMI bus perkeliami Sodrai, jei yra nepriemoka dėl mokesčių mokamų Sodrai.
Jei mokesčių mokėtojas norės susigrąžinti permokėtus mokesčius iš VMI, o Sodroje bus nepriemoka, jam bus grąžinta tik ta suma, kuri liko po įsiskolinimo Sodrai padengimo, ir atvirkščiai.
Pakeitimo įstatymas čia.
Iki 2021 m. balandžio 30 d. pratęsiamas mokestinės pagalbos priemonių taikymą nuo COVID– 19 pandemijos nukentėjusiam verslui bei gyventojams.
VMI sudarė naują pandemijos paveiktų bendrovių sąrašą, kurioms nebus skaičiuojamos palūkanos ir nebus imtasi mokesčių susigrąžinimo veiksmų iki balandžio 30 dienos ir dar dviejų mėnesių.
Šie mokesčių mokėtojai per 2 mėnesius (iki 2021 m. birželio 30 d.) galės kreiptis į mokesčių administratorių ir sudaryti mokestinės paskolos sutartį be palūkanų, atidedant arba išdėstant iki 2021 m. balandžio 30 d. susidariusią mokestinę nepriemoką, be to, šiuos du mėnesius jiems nebus skaičiuojami delspinigiai ar pradedami mokesčių išieškojimo veiksmai. Mokesčių mokėtojams, kurių veiklos nebus apribotųjų sąraše, mokestinės pagalbos priemonės galioja iki 2021 m. vasario 28 d.
Svarbu paminėti, kad socialinio draudimo įmokas administruoja kita institucija (SODRA), todėl reikia atskirų motyvuotų prašymų atidėti mokėjimus ir (arba) netaikyti baudų.
Naujas įmonių sąrašas čia.
Privalomas pranešimas apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus
Iki 2021 m. vasario mėn. pabaigos įmonės ir tarpininkai turės pranešti VMI apie tarpvalstybinius galimai su mokesčių vengimu susijusius susitarimus, sudarytus nuo 2018 m. birželio mėn. Vėliau prievolė pranešti taip pat galios, jos nesilaikymas bus sankcionuojamas administracinių nusižengimų kodekso nustatytomis baudomis iki 6 000 EUR. Pažymėtina, kad ši tvarka įsigalioja visoje Europos Sąjungoje, o Lietuva pasirinko vieną iš racionaliausių įgyvendinimo būdų.
Daugiau informacijos čia.
Mokestis už aplinkos teršimą
Nuo 2021 m. padidinami mokesčio už aplinkos teršimą tarifai, taip pat sugriežtinama kontrolė, reikalavimai monitoringą atliekantiems subjektams bei plečiama atsakomybės už taršos prevencijos reikalavimų pažeidimus, įvedama „nuslėptos taršos“ sąvoka.
Daugiau informacijos čia.
Minimalus darbo užmokestis
- Informuojame, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1114 „Dėl minimaliojo darbo užmokesčio“ padidinamas minimalus darbo užmokestis (MMA) ir jis nuo 2021-01-01 bus lygus 642 Eur (2020 m. MMA - 607 Eur) bei atitinkamai padidinamas ir minimalus valandinis atlygis (MVA) iki 3,93 Eur (2020 m. MVA - 3,72 Eur).
Akcizų tarifų padidėjimas nuo 2021 m. kovo 1 d.
- Specifiniams elementams akcizo tarifas 69,4 eurų (vietoje 65,7 eurų) už 1 000 cigarečių. Tačiau kombinuotasis tarifas (t. y. specifinio ir vertybinio elementų suma) turi būti ne mažesnis kaip 115,5 euro (vietoje 108,5 eurų) už 1 000 cigarečių.
- Cigarams ir cigarilėms akcizo tarifas 55 eurų už kilogramą produkto (vietoje 48 eurų);
- Rūkomajam tabakui akcizo tarifas 90 eurų už kilogramą produkto (vietoje 78,5 eurų);
- Neapdorotam tabakui akcizo tarifas 90 eurų už kilogramą produkto (vietoje 78,5 eurų)
Gyventojo pajamų mokesčio pokyčiai
- Lentelėje žemiau pateikiama palyginamoji informacija apie pajamų mokesčio pokyčius nuo 2021 m.
|
Standartinis GPM |
Progresyvus GPM |
Kada taikomas progresyvus GPM tarifas? |
Iki 2020-01-01 |
20% |
32% |
Darbo užmokesčio pajamų daliai viršijančiai 84 VDU (t. y. viršijančiai 104 278 Eur) * |
Nuo 2021-01-01 |
20% |
32% |
Darbo užmokesčio pajamų daliai viršijančiai 60 VDU (t. y. viršijančiai 81 162 Eur) * |
* ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros, ilgalaikio darbo išmokos neįskaitomos į pajamas, nuo kurių skaičiuojamas progresyvus GPM tarifas
Kainodaros taisyklių pokyčiai
Finansų Ministro įsakymu priimti kainodaros taisyklių pakeitimai, kurių dalis įsigaliojo nuo 2020 m., o dalis – 2021 m.:
- ,,Mažos pridėtinės vertės“ paslaugoms leidžiamas 5% antkainis.
- Įvedama ,,sunkiai nustatomos vertės nematerialiojo turto“ sąvoka.
- Keičiamas pelno padalijimo metodo taikymas.
- Naikinama prievolė rengti kainodaros dokumentaciją, jei sandoriai sudaromi tik su kitais LT mokesčių mokėtojais.
Priminimas apie duomenų teikimą SAF-T formatu
Primename, kad pelno siekiantys ūkio subjektai, kurių 2017 m. pardavimo pajamos viršijo 300 tūkst. eurų, turi būti pasirengę buhalterinės apskaitos dokumentų duomenis už 2019 metus pateikti mokesčių administratoriui standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje, SAF-T formatu. Pareiga teikti duomenis SAF-T formatu už vėlesnius nei 2019 metus šioms įmonėms išliks, jei tikrinamuoju laikotarpiu jų pajamos taip pat viršys 300 tūkst. eurų.