-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Užsienyje į apskaitos procesus sparčiai veržiasi debesų technologijos. Jos gali radikaliai pakeisti apskaitą – automatizuoti informacijos perkėlimą į sistemą, o jai tvarkyti pakaks išmaniojo telefono, tačiau Lietuvoje dėl tokių technologijų ateities pateikiamos skirtingos prognozės.
Sergejus Abakumovas, UAB „Grant Thornton Baltic“ Apskaitos grupės vadovas, pabrėžia, kad apskaitos ateitį lems debesų kompiuterija, todėl pradėti tam rengtis reikėjo jau vakar. Tokias tendencijas išryškino ir apskaitai skirta „Accountex“ paroda Londone šių metų gegužę.
Debesų kompiuterija leidžia visur patogiai pagal poreikį per tinklo prieigą naudotis bendrais kompiuteriniais ištekliais ir juos valdyti su minimaliu paslaugų teikėjo įsikišimu – toks yra debesų kompiuterijos apibrėžimas. Ji leidžia duomenis pasiekti iš bet kur ir bet kokių IT įrenginių.
Anot p. Abakumovo, tokios stacionarios programos kaip „Microsoft Axapta“, „Navision“, SAP ar vietinė diegiamos kliento serveryje, visa duomenų bazė laikoma kliento paskirtoje vietoje.
„Dirbu su stacionariomis apskaitos sistemomis per apsaugotą prisijungimą (VPN). Jis leidžia per internetą iš Lietuvos pasiekti kliento apskaitos programą, tarkime, Vokietijos įmonės kompiuteryje. Tačiau apskaita per debesų kompiuteriją turi kur kas daugiau galimybių, – teigia p. Abakumovas. – Stacionarioms programoms ateityje taip pat reikės pereiti prie debesų kompiuterijos.“
Pranašumai ir trūkumai
Daiva Čibirienė, Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos prezidentė, tvirtina, kad debesų technologijos 98 iš 100 atvejų yra pranašesnės už stacionarias programas. Ji vardija tokius debesų kompiuterijos pranašumus: verslui per brangu turėti tokio paties galingumo serverį, koks yra debesyje, ir finansuoti jo nepertraukiamą darbą, dirbant debesyje nereikia instaliuoti programų, todėl lengviau prisijungti prie duomenų bazių. Nėra jokių trukdžių, kai keičiamas kompiuteris ir reikia paruošti darbo vietą. Debesyje duomenys yra saugesni, mažesnė įsilaužimų tikimybė.
„Tačiau yra ir minusų – jei nėra interneto, įmonė akla, neturi jokios finansinės informacijos, negali pateikti mokestinių deklaracijų, išrašyti sąskaitų, sužinoti skolų. Buhalterinių paslaugų įmonėje tai reiškia, kad visas darbas sustojo, – teigia p. Čibirienė. – Blogai ir tuomet, jeigu internetas yra, bet veikia lėtai. Dar vienas trūkumas – sunku padaryti debesyje esančių duomenų kopiją. Apskaitos tvarkymo debesyje pranašumai išryškėja, kai būtina turėti daugiau nei vieną vartotoją ir jie nutolę vienas nuo kito, be to, yra geras interneto ryšys.“
Proveržio nesitiki
Marius Žilinskas, verslo valdymo IT sprendimus kuriančios UAB „Labbis“ pardavimo vadovas, sako, kad „Labbis“ turi ne tik stacionarų sprendimą, bet ir ne itin didelėms įmonėms skirtą apskaitos programą debesyje.
„Lietuvoje apskaitos programą debesyje renkasi nedidelės įmonės, kurioms priskirčiau turinčias iki 25 darbuotojų, ar tokias, kurioms apskaitą tvarko ne visu etatu dirbantis buhalteris“, – teigia p. Žilinskas. Jeigu įmonė didesnė, atsiranda unikalių sprendimų poreikis.
„Kai programa pritaikoma prie konkretaus kliento poreikių, vargu ar ją galima priskirti debesų technologijoms. Šioms paprastai priskiriami standartiniai sprendimai“, – teigia p. Žilinskas. Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad internetu iš bet kur galima prieiti ir prie stacionarių programų, todėl vartotojui nėra skirtumo, ar programa stacionari, ar debesyje.
Pritaikytos telefonams
Perėjus prie debesų technologijų, gali neprireikti ir nešiojamojo kompiuterio.
Jungtinėje Karalystėje planšetėmis ar išmaniaisiais telefonais naudojasi 88% verslo atstovų, todėl visi finansų ir verslo valdymo „Cloud“ produktai pritaikomi prie tokių įrenginių, kad direktorius, finansų vadovas, buhalteris galėtų bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu su savo išmaniuoju atlikti visus su apskaita susijusius veiksmus: įvesti ir nusiųsti duomenis, patikrinti pinigų srautus, ištraukti ataskaitas ir ten pat pateikti pastabas ar komentarus.
Ponas p. Abakumovas tvirtina, kad debesų technologijos nuo žemės paviršiaus gali nušluoti ir apskaitininko profesiją. Reikės konsultanto apskaitos klausimais, bet ne žmogaus, kuris fiziškai registruoja duomenis.
„Prieš mėnesį teko dalyvauti apskaitos programos roboto pristatyme – jis pats mokosi atskirti, suvesti ir patvirtinti įvedimo įrašą apskaitos sistemoje. Pirmą kartą paleidus robotą apskaitos įrašą suveda žmogus, o robotas jį stebi, – pasakoja p. Abakumovas. – Antrą kartą robotas jau užpildo dalį laukų, o trečią kartą užpildo visą pirkimo įrašą. Žmogui lieka tik patikrinti.“
Anot jo, Lietuvoje veikianti „Directo“ apskaitos sistema pagal PDF dokumentą sugeba užpildyti dalį pirkimo ir pardavimo įrašų, importuoti ir eksportuoti informaciją apie pinigų pervedimus. Tai gali sutaupyti iki 70% darbo laiko. Ponia Čibirienė pabrėžia, kad vis tiek žmogus turės gaudyti programuotojų netinkamai sudėliotus algoritmus.
„Pildant automatiškai, 30% duomenų gali būti suvesta su klaidomis, tai labai daug, nes duomenis tikrinti ir klaidas taisyti užima gerokai daugiau laiko, nei duomenis suvesti iš naujo“, – teigia p. Čibirienė.
Tačiau ji pritaria procesų automatizavimui – bus mažiau nuobodaus darbo, kurį paprastai atlieka ne buhalteriai, bet mažesnės kvalifikacijos įmonės darbuotojai.
Buhalterių vis tiek reikės
„Žmonių vis tiek reikės, pardavimo sąskaitos pačios neišsirašys, o gautą faktūrą neužteks nuskaityti ir įdėti į sistemą, nes reikės nurodyti, kaip ją įdėti, – teigia p. Čibirienė. – Jeigu baldais prekiaujanti įmonė dalį pirktų baldų pasilieka, buhalteris turės taisyti sąskaitos įvedimą.“
Anot jos, vargu ar galima bus automatizuoti ir prekių pajamavimo procedūrą.
Tokiu atveju reikia naudoti įmonės, o ne tiekėjo kodus, nurodyti matavimo vienetus, kurie bus naudojami parduodant prekes.
„Apskaitininko profesija neišnyks, bet taps dar labiau reikalinga. Tiesa, toks asmuo turės įgyti daugiau IT žinių. Jau dabar dažnai vyriausiojo buhalterio kompiuterinis raštingumas yra antras po IT specialistų bendrovėje, – teigia p. Čibirienė. – Kad teisingai sugrupuotų visų įmonės ūkinių procesų duomenis ir apskaičiuotų mokesčius, ateityje buhalteris turės gerai išmanyti IT.“ Jau dabar buhalteriai, nesulaukę IT specialisto, patys programoje įrašo formules ir programa viską skaičiuoja pagal įstatymo reikalavimus. Naujausios buhalterinės programos panašios į plasteliną – jas keisti paprasta, todėl tai padaryti gali pats buhalteris.
Dar vienas debesų kompiuterijos pranašumų – galima greitai įdiegti naujus modulius ir funkcijas. Kadangi vis daugiau organizacijų reikalauja joms pritaikytų sprendimų, lankstumas yra labai svarbus dėmuo.
Anot p. Čibirienės, buhalteris sprendžia, kaip bendruosius nustatymus programoje pritaikyti įmonei, kaip išnaudoti programos galimybes.
Ponas Abakumovas atkreipia dėmesį ir į mažas diegimo sąnaudas.
„Nauja duomenų bazė naujai įmonei debesyje dažniausiai suteikiama nemokamai, gali kainuoti tik tam tikras pritaikymas, tačiau, palyginti su tarptautinėmis stacionarių programų diegimo licencijomis, tai dešimtimis kartų pigiau“, – aiškina p. Abakumovas.
Lietuva ir Vakarų Europa
Lietuvoje prie naujų technologijų trukdo pereiti archyvų tvarkymą reglamentuojanys įstatymai – reikalaujama viską saugoti popieriniu formatu. Tačiau svarbiausia priežastis, anot p. Abakumovo, kad nauja sunkiai apčiuopiama sritis gąsdina.
„Pirmosios prie debesų technologijų apskaitoje pereina užsienio kapitalo įmonės, o lūžio taško galime sulaukti 2020 m.“, – prognozuoja p. Abakumovas. Ponia Čibirienė sako, kad šiuo metu Lietuvoje dominuoja stacionarios programos, yra vos kelios vietinės programos, siūlančios apskaitą tvarkyti debesyje.
„Manau, kad debesų technologijų proveržio apskaitos srityje Lietuvoje nesulauksime, nebent tarp mažų įmonių“, – kitokią prognozę pateikia p. Žilinskas.
Įmonės baiminasi ir dėl konfidencialios informacijos nutekėjimo. Kita vertus, technologijos leidžia nustatyti vartotojus ir kiekvienam – atskirus priėjimo prie informacijos apribojimus.
Vakarų Europoje į debesis apskaitos technologijos pradėjo keltis 2000 m. Danijoje ir Olandijoje. Prieš daugiau kaip dešimt metų šiose šalyse debesims savo apskaitos duomenis patikėjo daugiau kaip 2.000 įmonių. Šiuo metu tik Didžiojoje Britanijoje tokiomis technologijomis naudojasi apie 10% smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių – 144.000 bendrovių. Prognozuojama, kad po poros metų šis skaičius gerokai išaugs.
Tokios technologijos lyderiai „Xero“, „Sage“, „Quickbooks“ tvirtina, kad greitai mes turėsime atsisakyti tokių mums kol kas įprastų darbo priemonių kaip popieriniai dokumentai, spausdintuvai, stacionarūs ar net nešiojamieji kompiuteriai, skaičiuotuvai. Iki 2020-ųjų visas būtinos informacijos kompleksas bus pasiekiamas vienoje vietoje skaitmeniniu formatu.
Didžiojoje Britanijoje, Jungtinėse Valstijose, Australijoje už naudojimąsi „Xero“, „Sage“, „Quickbooks“ reikia mokėti periodines įmokas, tolesnę geografinę savo plėtrą šios bendrovės sieja su licencijų pardavimu vietinėms IT bendrovėms, kurios ir užsiimtų programų rinkodara ir palaikymu.
Didesnė kontrolė
Apskaitos paslaugas teikiančios įmonės dažniausiai naudoja stacionarias programas, kurios įdiegtos apskaitos įmonės darbuotojo kompiuteryje.
Klientas dažnai mato tik apibendrintus duomenis, kuriuos tam tikru periodiškumu buhalteris jam pateikia, o debesyse veikiančios sistemos klientui leidžia matyti visus sistemoje registruojamus duomenis.
„Anksčiau apskaitos įmonės buhalteris padaręs klaidą galėdavo pats ją pastebėti ir ištaisyti klientui apie tai net nežinant, o dabar klientas gali ją iš karto pastebėti“, – dar vieną debesų technologijos skirtumą įvardija p. Abakumovas.