-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Neužtenka įdiegti naujausią apskaitos ir finansų valdymo sistemą
Darbo rinkos spaudimas ir noras daryti „greičiau ir efektyviau“ daliai organizacijų sufleruoja keisti dabartinę nusistovėjusią tvarką ir ieškoti inovatyvių bei efektyvių sprendimų. Sklandaus įmonės augimo siekiantys vadovai vis dažniau priima sprendimus dėl apskaitą tvarkančio darbuotojo ar įmonės keitimo, naujų finansų valdymo įrankių diegimo, personalo valdymo sistemų ir įrankių pasirinkimo bei visų minėtų priemonių integravimo į įmonės vidinę struktūrą. Dažnu atveju žmogiškųjų ir finansinių resursų užtenka vienam vienu metu vykdomam tobulinimui ar projektui ir tai patikima atlikti būtent tos srities specialistui: reikia IT pokyčių - tvarko IT departamentas, reikia žmogiškųjų išteklių valdymo sprendimo – įtraukiamas personalo skyrius, pardavimo platforma – pačių vadybininkų rankose ir tokių analogijų yra bet kuriame organizaciniame verslo segmente. Finansų valdymo sritis ir apskaitos proceso organizavimas įmonėse nėra išimtis ir atliekant bet kokius patobulinimus, pokyčius ar pakeitimus, visada reikėtų visų pirmą pagalvoti kaip tai paveiks visos organizacijos veikimo efektyvumą.
Praktikoje labai dažnai susiduriama su poreikiu tvarkyti apskaitą ir valdyti finansus kuo efektyviau, pasitelkiant geriausius specialistus už racionalią kainą ir optimaliausius įrankius tokio tikslo įgyvendinimui. Vis tik dažna organizacija susiduria su sunkumais. Kur padarytas netinkamas žingsnis? Grant Thornton Baltic verslo konsultantai pastebi, kad neužtenka įsidiegti naujausią valdymo sistemą ir pasamdyti puikų finansų vadovą. Vis tik reikia žiūrėti plačiau ir apskaitos proceso keitimą suderinti su visos organizacijos procesais. Tik tokiu atveju apskaitos organizavimas koreliuos ir tenkins verslo poreikius pilna apimtimi.
Finansinės informacijos srautų valdymas
Atliekant tokius vidinius struktūrinius pokyčius aktualu sudėlioti aiškią struktūrą kaip finansinės informacijos generavimo centras – apskaitos skyrius, gaus informaciją iš pirkimo skyriaus, sandėlio, pardavimo skyrių, žmogiškųjų išteklių padalinio ir iš vadovybės apie priimamus aktualius įmonei sprendimus. Tačiau ypatingai svarbus ryšis ne tik į vieną pusę, aktualu kaip visi minėtieji skyriai gaus informaciją atgal iš apskaitos skyriaus, kokiu formatu ir periodiškumu (geriausia aišku matyti informaciją gyvai). Pirkimų skyriui aktuali apmokėjimo tiekėjams informacija ir sandėlio likučiai, pardavimų skyriui – apmokėtos skolos ir gauti avansai už prekes/paslaugas, personalui – darbuotojų priėmimas ir savalaikis būtinų išmokų darbuotojams priskaitymas ir apmokėjimas.
Dar vienas iššūkis su kuriuo susiduriame sparčiai augančiose organizacijose ir/arba įmonėse, kur labai konservatyviai priimami bet kokie sprendimai, yra aibės skirtingų platformų ar įrankių naudojimas konkrečių verslo funkcijų atlikimui. Pardavimo įrankiai per Shopify, Etsy, Wix ir kt., atskiras pinigų surinkimas per Paypall, Stripe, Adyenir kt., sandėlio valdymo logistinės sistemos, personalo valdymo įrankiai Bamboo, Kronos, Zoho ir kt. – visur informacija laikoma ir apdorojama skirtingu formatu, skirtingoje aplinkoje ir valdoma atskirų žmonių. Kaip visi šie atskiri įrankiai susikalba tarpusavyje ir kaip aktualią informaciją gauna finansų ir apskaitos skyrius – dažniausiai niekas aiškios struktūros vienoje vietoje neturi ir juo labiau negalvoja kaip tarpusavyje sąveikauja visų šių įrankių generuojami duomenys.
Finansų valdymo architektūros nauda organizacijai
Visą tai galima užtikrinti apskaitos ir finansų valdymo architektūros planavimo etape. Be abejo tai yra atskiros laiko investicijos objektas, vidiniai susirinkimai, tinkamo įrankio (programos, verslo valdymo sistemos ir kt.) pasirinkimas ir integracija, testavimo fazė ir paralelinis veikimas – bet visa tai praktikoje atsiperka per artimiausius 12 mėnesių efektyvių procesų ir bendro organizacijos sklandaus veikimo dėka.
Taigi aiškus starto taškas yra poreikio išaiškinimas ir labiausiai skaudančios vietos identifikavimas. Kuomet mes matome pagrindinio fokuso objektą, neskubėkime pulti ir keisti iš esmės atskirą sritį, atsigręžkime į bendrą organizacijos strategiją ir įsivertinkime, o kaip pavyzdžiui numatomas diegti klientų valdymo įrankis yra susijęs su organizacijos noru kelti aptarnavimo kokybę ir didinti pardavimus – koks įrankis užtikrins pagrindinio įmonės ilgalaikio tikslo pasisekimą.
Atlikus pirminį įvertinimą, turėtume aiškiai išgryninti numatomo diegti sprendimo alternatyvas ir suderinamumą su kitais organizacijos kokybinės ir finansų informacijos generavimo centrais. CRM įdiegimas iš esmės orientuotas į klientų aptarnavimo kokybės gerinimą, bet nepamirškime, kad tai netiesiogiai įtakos ir greitesnį įeinančių pinigų srautą, kokybiškesnę pardavimo apimties ir prognozių informaciją bei gali tapti įmonės motyvacinės sistemos dalimi. Todėl vienos srities įrankio pakeitimas akivaizdžiai daro įtaką bene 3-4 atskiroms visos įmonės finansų valdymo sritims.
Tik po suderinamumo įvertinimo su kitais organizacijos finansinės informacijos kaupimo blokais, galime pereiti prie integracijos etapo – labiausiai techninių resursų ir laiko reikalaujanti fazė, per kurią sukuriama 70 proc. viso tinkamo veikimo apimties. Diegiamas funkcionalumas, įkomponuojamas į bendrą verslo/finansų valdymo sistemą ir žengiame į testavimo etapą. Tai būtinas kokybės kontrolės etapas, kuris prideda likusius viso projekto pasisekimo procentus prie sprendimo diegimo rezultato. Per testavimo laikotarpį yra sveika turėti paralelinio veikimo galimybę, kadangi atsiradus nenumatytiems trikdžiams, visada turėsime atsarginį sprendimą iki kol nesame tikri, kad nauja sistema pilnai funkcionuoja.
Sėkmingai įgyvendinus visus žingsnius, turime:
- Naują klientų valdymo įrankį, kuris aiškiai koreliuoja su bendra įmonės strategija, turima naudojama verslo ir finansų valdymo sistema;
- Įrankio veikimo ir funkcionalumo rizika suvaldyta per integracijos ir testavimo fazę bei užtikrinta paralelinio veikimo su buvusia sistema laikotarpiu;
- Įrankis inkorporuotas į įmonėje naudojamų sprendimų spektrą, neišardo ir neišblaško esamos finansų valdymo struktūros;
- Finansinių investicijų atsiperkamumas – minėtas klientų valdymo kokybės įrankis, netiesiogiai pagerins gaunamo pinigų srauto intensyvumą (per skolų priežiūrą), sklandesnį pardavimo proceso organizavimą (per tęstinę aktualią kliento analitinę informaciją) bei teiks savalaikius duomenis įmonės vadovybei.
Toks veiksmų eiliškumas patartinas bet kokio verslo/finansų valdymo sprendimo integravimui organizacijose.
Finansinės operacijos ir įmonių apskaitos tvarkymas ekstremaliomis sąlygomis
„Dabartinio karo Ukrainoje metu norėčiau pabrėžti, kad svarbu išlaikyti finansų valdymo struktūros ir naudojamų įrankių lankstumą. Dabartinės realijos ir Ukrainos kolegų patirtis bei praktika rodo, kad net vykstant karo veiksmams, finansinės operacijos ir įmonių apskaitos tvarkymas nesustoja.“, - atkreipia dėmesį S. Abakumovas.
Taigi ypatingai svarbus nuotolinis pasiekiamumas ir bendros organizacijos finansų valdymo architektūros adaptyvumas greitais besikeičiančiai aplinkai:
- svarbu, kad sprendimai veiktų ir būtų pasiekiami nuotoliu, turint interneto ryšį;
- skirtingų modulių ir įrankių suderinamumas leistų veikti sistemai, net ir esant vienos iš sistemos sričių trikdžiams;
- informacijos replikavimas ir išsaugojimas – pakeitus nuolatinę darbo vietą ir dėl vykstančių karo veiksmų netekus serverių ar ofiso, aktualu decentralizuoti saugomą informaciją t.y. turėti atsargines kopijas skirtingose lokacijose ir su skirtingomis prieigomis.
Reziumuojant dar kartą svarbu akcentuoti, kad organizacijos apskaitos ir finansų valdymo skyrius yra vientisa sistema, nuo kurios, didele apimtimi, priklauso ir visos likusios organizacijos veikimas. Todėl atliekant keitimus, diegiant naujus įrankius ar iš esmės vykdant skaitmeninį perversmą – ypatingą dėmesį atkreipkime į kiekvieno naujo elemento vietą naujoje struktūroje ir įtaką bendram rezultatui. Vertinkime strateginį organizacijos kontekstą diegiant naujoves ir tuomet ilgalaikis pasisekimas ir efektyvumas bus garantuoti.
Prenumeruokite GTB naujienlaiškį
Prenumeruokite audito, apskaitos, mokesčių, teisės ir verslo konsultacijų naujienas. Pirmieji el. paštu gaukite Grant Thornton Baltic naujienas, ekspertų patarimus, profesionalias įžvalgas verslui ir informaciją apie renginius.