-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Šimtams didžiųjų Lietuvos bendrovių atsiranda prievolė parengti gerokai išsamesnius sandorių kainodaros tarp susijusių įmonių dokumentus. Juose reikia atlikti įmonių grupės funkcinę analizę, paaiškinti finansavimo politiką, nematerialiojo turto naudojimą ir kitus aspektus.
Sandorių tarp susijusių asmenų kainodaros taisyklės keičiasi ir mažesnėms bendrovėms. Nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigalioja nauja kontroliuojamųjų sandorių kainodaros taisyklių redakcija. Šios taisyklės turi užtikrinti, kad sandoriai tarp susijusių asmenų bus sudaromi rinkos kaina ir pelnas nebus dirbtinai permestas į užsienį ar į nuostolingas įmones Lietuvoje.
Vykintas Valiulis, audito UAB „Grant Thornton Baltic“ mokesčių projektų vadovas, pažymi, kad nauja taisyklių redakcija į Lietuvą perkelia Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) praktiką. Įmonių grupėms, kurios turi verslų užsienyje, reikės rengti vadinamąją pagrindinę bylą. Tokia prievolė atsiranda, jeigu jos pajamos viršija 15 mln. Eur
Mažesnėms įmonėms reikės rengti šalies bylą. Iki šiol sandorių kainodaros dokumentus reikėjo rengti bendrovėms, kurių pajamos viršija 2,89 Eur. Dabar ši riba padidinta iki 3 mln. Eur.
Didelėms įmonių grupėms atsiranda gerokai daugiau pareigų – reikės atlikti grupės funkcinę analizę, pateikti duomenis apie jos nematerialųjį turtą, grupės finansavimo politiką, reorganizavimą ir įsigijimus, pagrindinių produktų ir rinkų aprašymą.
„Jeigu įmonės, kuri priklauso tarptautinei apmokestinamųjų vienetų grupei, metinė apyvarta viršija 3 mln. Eur, bet nesiekia 15 mln. Eur, ji privalo parengti tik šalies bylą, – naujovę komentuoja Nerijus Nedzinskas, konsultacijų bendrovės „PwC“ mokesčių ir teisės skyriaus vadovas. – O jeigu įmonė nepriklauso tarptautinei grupei, ji neprivalo rengti pagrindinės bylos, nesvarbu, kokio dydžio būtų jos apyvarta.“ „PwC“ skaičiuoja, kad Lietuvoje yra apie 1.000 įmonių, kurių metinė apyvarta viršija 15 mln. Eur.
„Dalis stambių bendrovių nepriklauso tarptautinėms grupėms ir joms nereikia rengti pagrindinės bylos, tačiau bet kokiu atveju naujas reikalavimas rengti pagrindinę bylą palies šimtus didžiųjų Lietuvos bendrovių“, – įsitikinęs p. Nedzinskas.
Pagrindinę bylą paprastai rengia kontroliuojančioji bendrovė, tačiau jeigu ji veikia šalyje, kur tokių reikalavimų nėra ar kur jie skiriasi nuo taikomų Lietuvoje, šią bylą reikės rengti Lietuvos bendrovei. Vadinamąją šalies bylą įmonių grupei, kurios pajamos viršija 3 mln. Eur, reikės rengti bet kokiu atveju.
„Ant didelių, skaidrių bendrovių ir kraunama visa biurokratinė našta, – naujovę komentuoja Tomas Tumėnas, AB „Linas Agro Group“ finansų direktorius. – Norint įrodyti, kad viską darai tvarkingai, dabar reikės turėti dar vieną šūsnį dokumentų.“ Jų parengimas kainuoja laiką ir pinigus.
„Įmonės galėtų pačios pasirengti dokumentus, tačiau sunku prieiti prie kainodaros duomenų bazių, be to, dokumentus parengusios pačios jos nėra tikros, kad viską padarė gerai, todėl tenka samdyti konsultantus, kurie, aišku, atsakomybės neprisiima“, – pažymi p. Tumėnas. Nauji reikalavimai suteikia dar vieną įrankį mokesčių inspekcijai. Reikalavimai turėti sandorių kainodaros dokumentus yra ir dabar – mokesčių administratorius juos tikrina.
„Pastarieji pakeitimai susiję su Lietuvos stojimu į EBPO, todėl belieka į naujus iššūkius žiūrėti filosofiškai“, – apibendrina p. Tumėnas.
Keičiasi terminai
Iki šiol sandorių kainodaros dokumentus reikėjo pateikti per 30 dienų nuo jų pareikalavimo dienos. Dabar juos reikės parengti iki kitų metų šešto mėnesio 15 dienos. Vadinasi, už 2019 m. dokumentus reikės parengti iki 2020 m. birželio 15 d.
Pagrindinei bylai parengti suteikiamas papildomas 6 mėnesių pereinamasis laikotarpis – už 2019 m. ją reikės turėti iki 2020 m. gruodžio 15 d.
Iki šiol sandorių tarp susijusių asmenų kainodaros dokumentus reikėjo rengti ir 1 Eur vertės sandoriams, o dabar tokia prievolė yra sudarius 90.000 Eur ir didesnės vertės sandorius. Ponas Valiulis atkreipia dėmesį, kad pasikeitė baudos už kainodaros dokumentavimo taisyklių nesilaikymą – jų žirklės nuo 1.400–5.800 Eur išaugo iki 1.820–6.000 Eur. Jeigu įmonės vadovas gauna didesnę kaip 1.500 Eur baudą, bendrovė įrašoma į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą – ji išmetama iš viešųjų pirkimų ir atsiranda VMI tinklalapyje gėdos lentoje.
„PwC“ akcentuoja, kad nebelieka griežtos kainodaros metodų hierarchijos, todėl įmonėms kainodaros dokumentuose reikės pateikti mažiau paaiškinimų, kodėl jos pasirinko vieną netradicinių kainodaros metodų. Taip pat atsiranda galimybė naudoti finansinės vertės nustatymo metodus.
„Verslo ar nematerialiojo turto pardavimo kainodarai pagrįsti dažnai netinka nė vienas metodas: lyginamosios kainos, perpardavimo kainos, sąnaudos plius, pelno padalijimo, sandorio grynosios maržos, o dabar atsiranda galimybė naudoti finansinės vertės nustatymo metodą“, – pažymi p. Nedzinskas.
Pasaulyje mokesčių administratoriai vis dažniau vertina, ar įmonė pajėgi prisiimti jai kitų grupės įmonių skirtą riziką.
„Jeigu įmonė prisiima kredito riziką, bet neturi pakankamai finansinių resursų, jai turėtų būti mokamas visai kitoks atlygis nei įmonei, kuri turi pakankamai turto ir gali tokią riziką valdyti“, – teigia p. Nedzinskas. Lietuva atsižvelgė į EBPO rekomendacijas ir išplėtė funkcinę analizę teiginiais dėl galimybės prisiimti riziką.
Ponas Valiulis pataria nepalikti kainodaros dokumentų paskutinei minutei.
„Pirmąjį metų pusmetį dėl audito ir kitų priežasčių finansininkai yra labai užimti, todėl apie sandorių kainodarą reikėtų galvoti dar metams nepasibaigus ir jokiu būdu ne po to, kai sandoriai jau sudaryti“, – pataria p. Valiulis.
Ieva Vaitkūnaitė, UAB „Deloitte Lietuva“ mokesčių ir teisės departamento vyresnioji konsultantė, atkreipia dėmesį, kad šalies bylą, kuri apima ir palyginimus iš duomenų bazių bei rinkos kainų nustatymą, bus galima atnaujinti tik kas trejus metus (išskyrus kontroliuojamojo sandorio duomenis). Ji primena, kad naujosios kainodaros dokumentavimo taisyklės parengtos pagal EBPO sandorių kainodaros gaires, taip pat įgyvendinamos EBPO ir G 20 valstybių vadovų patvirtinto BEPS projekto nuostatos.