-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Kiekvienos įmonės vadovai žino, kas tai yra apyvartinis kapitalas. Deja, dažna įmonė apyvartinio kapitalo stebėseną išleidžia iš akių arba susizgrimba jį analizuoti, tik ištikus krizei. Apie tai, kodėl svarbu nuolat stebėti apyvartinio kapitalo parametrus, pasakoja audito, apskaitos ir konsultacijų įmonės „Grant Thornton Baltic“ finansų konsultacijų vadovas Vaidas Repečka.
Pastebėjimai
Verslo esmė – kartoti tuos procesus, kurie neša įmonei pelną. Taigi, norint kartoti sėkmingą pirkimo-pardavimo ciklą, reikia nuolat turėti lėšų šiam ratui suktis, kitaip tariant – reikia apyvartinio kapitalo. Įprastai jis matuojamas eurais, atimant iš gautinų sumų ir sandėlio sumos įsiskolinimą tiekėjams. Taip šis skaičius parodo, kiek apyvartinio kapitalo reikėjo pardavimams kartoti. Jei jis teigiamas, tai reiškia, kad kažkas davė pinigų (finansavo) šiam skirtumui padengti, jei jis neigiamas – pinigai guli įmonės banko sąskaitoje, kažkam buvo paskolinti, nugulė ilgalaikiame turte. Arba nukeliavo į nuostolį. „Dažniausiai įmonės susiduria su teigiamu apyvartiniu kapitalu. Todėl jį reikia finansuoti – gauti pinigų. Vienas iš pagrindinių pinigų šaltinių yra banko paskola, faktoringas ar kitoks laikinas finansavimas. Deja, nemažai verslininkų skundžiasi, kad paskolą gauti sudėtinga, kad finansuotojai vis griežčiau vertina įmonės veiklos rizikas. O viena didžiausių rizikų yra apyvartinio kapitalo nesuvaldymas. Taigi, įmonė atsiduria savotiškame užburtame rate. Nėra apyvartinio kapitalo – nėra pardavimų, nėra pardavimų – nėra pelno, nėra pelno – sudėtinga pasiskolinti“, – tikina V. Repečka.
Viena iš apyvartinio kapitalo valdymo problemų yra jo matavimo principas. „Pastebėjote, kad įprastai apyvartinis kapitalas matuojamas būtuoju laiku ir tam tikram momentui? Apyvartiniam kapitalui valdyti, būtina naudoti rodiklius, atspindinčius laiko tėkmę, pvz.: per kiek vidutiniškai dienų pirkėjai apmoka sąskaitas, kokio sandėlio dydžio reikia gamybinėms užduotims įgyvendinti arba per kiek dienų reikia apmokėti sąskaitas tiekėjams. Tokiu būdu atsiranda galimybė palyginti, ar planas atitinka faktą. „Planas“ čia būtų atsiskaitymo terminai sutartyse, o „faktas“ – kaip iš tiesų yra tikrovėje“, – pasakoja pašnekovas.
Tinkamas matavimas – pagrindas valdymui. Tolimesnis žingsnis – pabandyti sustambinti daug smulkių elementų į stambesnius vienetus, pvz.: strateginis, eilinis ir rizikingas pirkėjas. Jiems vertėtų nustatyti tam tikras politikas arba taisykles: kainodaros, atsiskaitymų, kontrolės, priskirti atsakingus asmenis ir pan.
Negalima užmiršti ir apskaitos bei kontrolės. Pasak V. Repečkos, neretai apyvartinio kapitalo parametrai yra silpnai prižiūrimi – nesekamos apmokėjimo datos, sandėlio likučių apskaita vyksta paviršutininškai ir retai bei pan. Tam reikia ir atitinkamų investicijų į informacines technologijas. Dauguma įmonių tvarkingai apskaito pelningumo rodiklius ir juos aktyviai seka. Tačiau pelningumas dar nėra viskas – pelną reikia gauti maksimumą kartų ir čia apskaita turi pasitempti, kad suteiktų reikiamą informaciją. „Jei būtų vienas pirkėjas, vienas tiekėjas ir viena prekė – problemų nekiltų. Todėl čia gali padėti apskaita. Kebliau suvaldyti situaciją, kai darbuotojai turi skirtingus interesus ir kurių sprendimai daro įtaką apyvartiniam kapitalui. Už pardavimus atsakingas darbuotojas, natūralu, norės parduoti kuo brangiau, tačiau galbūt užmerks akis į atsiskaitymo sąlygas arba riziką. Sandėlininkui arba gamybininkui svarbu turėti žaliavos arba prekių iki pat lubų. Tiekėjo užduotis – pirkti kuo pigiau, bet retas, kuris atkreipia dėmesį, kokiomis sąlygomis perka, jei ne tiesioginė instrukcija. Vadovams čia yra ką veikti, derinant užduotis, rodiklius, interesus ir valdant rizikas“, – teigia „Grant Thornton Baltic“ atstovas.
Apyvartinio kapitalo valdymas kaip strateginis uždavinys
Anot pašnekovo, apyvartinis kapitalo valdymas – strateginis uždavinys. Įmonei veikiant rinkos augimo fazėje, neoptimalus kapitalas stabdys pardavimus – nebus išnaudojamos rinkos pakilimo teikiamos galimybės. Jei rinka pakeis savo kryptį, tai prastai valdomas apyvartinis kapitalas sustiprins neigiamas tendencijas. Sandėlio atsargas taps sunku parduoti, jos pasens morališkai ir fiziškai, atsargų vertė nukris, nes dauguma konkurentų stengsis išsiparduoti ir atlaisvinti lėšas. Debitoriai rinkos leidimosi metu taps mažiau mokūs ir vis sunkiau apmokės savo sąskaitas. O tiekėjai taps vis mažiau draugiški ir trumpins atsiskaitymo terminus. Apyvartinis kapitalas augs, reikės daugiau paskolų. Pridėkim dar sumažėjusį įmonės pelningumą ir įmonė patenka į spąstus, kai niekas nebenori skolinti. Taigi, tinkamai valdomas apyvartinis kapitalas rinkos pakilimo metu leidžia pilnai panaudoti augimo potencialą, o rinkai susvyravus – greitai reaguoti ir adaptuoti įmonę prie pasikeitusių sąlygų.
Galimos klaidos, valdant apyvartinį kapitalą
Jei prakalbom apie strategiją, tai čia svarbu perspėti apie didžiausius pavojus, valdant apyvartinį kapitalą.
Pirmas. Silpnas pardavimų prognozavimas ir rizikų nenumatymas. Jei nežinom, kiek parduosim, tai kaip sužinoti, kokio dydžio mums reikia sandėlio? Jei didės pardavimai, kiek padidės pirkėjų skolos? Ar tuomet užteks pinigų apmokėti skolas tiekėjams? Tai kokio dydžio reikės apyvartinio kapitalo? Jeigu to nežinome, tai kaip tada elgtis: skolintis maksimum ir rizikuoti, ar elgtis konservatyviai?
Antras. Investiciniai projektai. Dauguma investicinių projektų yra rizikingi tiek sąnaudų, tiek laiko prasme. Retai numatomi papildomi finansiniai resursai tiems atvejams, jei kas su projektu vyks ne taip. Netgi priešingai – finansavimas ateis iš būsimų įmonės pelnų. Ir dažniausiai projektas vyksta „ne taip“, nes jis daromas pirmą kartą, jis nevaldomas kaip projektas ir t.t. Tuomet iš kur jam paimti trūkstamas lėšas? Aišku – iš apyvartinio kapitalo. Ir tada prasideda problemos: pardavimai krenta, pelnas dingsta, kreditoriai dėl prastų įmonės rezultatų „užsuka“ finansavimą, investicinis projektas stoja...
Trečias. Pardavimų didinimas, esant neigiamam pelningumui. Pelnas – vienas pagrindinių apyvartinio kapitalo didinimo šaltinių. Nuostolis – jo naikintojas. Reikia labai stipriai paskaičiuoti galimybes užimti rinką, taikant „rinkos užėmimo mažomis kainomis“ strategiją. Yra įprasta daryti išpardavimus, siekiant susigrąžinti lėšas sandėlyje. Tačiau pardavimų žemiau savikainos strategija dažniausiai veda prie trumpalaikio meteorito švystelėjimo efekto.
Ketvirtas pavojus. Apyvartinis kapitalo valdymas – vieno darbuotojo reikalas. Šiam procesui reikia vadovo ir juo dažniausiai tampa finansininkas. Tačiau iš kur šio proceso vadovui gauti pardavimų prognozes? Kaip sužinoti, kokios kainos būtų, esant skirtingiems atsiskaitymo terminams, jei pirkimų vadas dėl to net nesidera? Būtina paskirstyti atsakomybes ir rodiklius (KPI‘s, kaip dabar madoje) plačiam darbuotojų ratui.
Ir didžiausias pavojus, kai nusiraminama ir patikima, kad viskas su tuo kapitalu yra gerai. Įmonės bankrutuoja ne todėl, kad turi pelną ar nuostolį. Įmonė bankrutuoja, kai neturi pinigų atsiskaityti su kreditoriais. O pinigai kartais būna „įšalę“ apyvartiniame kapitale. Rinka nuolat keičiasi, todėl kisti turi ir apyvartinio kapitalo valdymas.
Optimalus kapitalas
O ką reiškia optimalus kapitalas? Ir kodėl jis turi būti optimalus? Jo negali būti per mažai, nes įmonė neišnaudos pardavimų galimybių. Jei jis taps neigiamas, atsiras rizika, kad tiekėjai iš viso paskelbs boikotą. „Apyvartinio kapitalo negali būti per daug, nes į atsargas ir gautinas sumas „įšaldytos“ lėšos reikalaus didelių paskolų arba akcininkų kapitalo. Ir atlaisvintos lėšos galėtų būti nukreiptos paskolai sumažinti, dividendams išmokėti, investiciniams projektams finansuoti.
Mano galva, optimalus kapitalas yra toks, kurio rodikliai geresni negu daugumos konkurentų, kai jis suderintas su įmonės pardavimų strategiją ir rizikomis, kai jo valdymas yra nuolatos prižiūrimas ir tobulinamas“, – teigia V. Repečka.