-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas | Grant Thornton
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Tai šen, tai ten Lietuvoje ir aplinkinėse šalyse esančiuose apskaitos padaliniuose pradeda darbą apskaitos robotai – didelių pokyčių ateityje pranašai.
Prekybos naftos produktais bendrovės „Circle K“ (buvusi „Statoil“) Rygos paslaugų centre jau kurį laiką darbuojasi trys robotai. Aldona Jakutienė, degalų prekybos tinklo „Circle K“ paslaugų centro Rygoje Projektų ir procesų tobulinimo padalinio vadovė, pasakoja, kad robotai atlieka programuotas operacijas, kur reikia tam tikros logikos. Dažniausiai jie perkelia duomenis iš vienos apskaitos sistemos į kitą, atlieka daug monotoniško darbo reikalaujančias operacijas.
„Parenkame laiką, kada robotas pradeda dirbti ir kokias operacijas turi atlikti. Pavyzdžiui, nustatome, kad kas rytą jis turi perkelti mokėjimus iš banko į apskaitos sistemą, sudengti mokėjimus su sąskaitomis, išsiųsti priminimus, jeigu sąskaita neapmokėta“, – pasakoja p. Jakutienė.
Visi trys paslaugų centre dirbantys robotai yra vienodi, tačiau jų darbai paprastai skiriasi, nes vienas robotas vienu metu gali daryti tik vieną darbą.
Šiuo metu „Circle K“ Finansų skyriuje dirba 200 žmonių ir vienas robotas, jis sutaupo 400 valandų per mėnesį – vadinasi, atstoja du tris darbuotojus.
Robotas yra algoritmų rinkinys, galintis dirbti apskaitos sistemoje, kurią turi klientas. Robotas tiesiog išnaudoja jos galimybes, spaudo vietoj žmogaus reikalingus mygtukus.
Brangus malonumas
„Pradžia kaip visuomet nėra lengva – reikia išmokti atrasti vietas, kurias apsimoka robotizuoti, jas aprašyti, standartizuoti, vėliau laukia programavimo, testavimo darbai, tačiau paskui viskas juda kur kas lengviau“ – teigia p. Jakutienė.
Ji pripažįsta, kad robotas yra brangus malonumas – apie 10.000 Eur kainuoja robotas ir apie 100.000 Eur – programavimo darbai, paskui seka palaikymas ir priežiūra.
Linas Šneideris, konsultacijų bendrovės EY vyriausiasis darbo grupės vadovas, robotizavimo ekspertas, pabrėžia, kad kaina priklauso nuo automatizuotų procesų skaičiaus – vienam procesui automatizuoti reikia atlikti programavimo darbų už 8.000–10.000 Eur, dar 6.000–8.000 Eur kainuoja vienos darbo vietos licencija vieniems metams, prireiks vietos ir serveryje. Lietuvoje asmens, gaunančio 400 Eur po mokesčių per mėnesį, darbo vieta po visų mokesčių kainuoja 622 Eur, o per metus – 7.464 Eur. Jeigu asmuo gauna po mokesčių 700 Eur, per metus jo darbo vieta kainuoja 14.350 Eur.
„Europoje prieš dešimt metų pirmosios robotus pradėjo naudoti Didžiosios Britanijos draudimo bendrovės, prieš trejus ketverius metus jie pasiekė Skandinavijos šalis, o dabar beldžiasi ir į Lietuvą, – pasakoja p. Šneideris. – O Skandinavija jau pereina prie naujo laiptelio – dirbtinio intelekto robotų. JAV apie dirbtinį intelektą kalbama seniai.“
Anot EY specialistų, procesų automatizavimas aktualus ir vidutinėms, ir didelėms įmonėms – ilgainiui daugelis darbuotojų turės po vieną ar kelis virtualius darbuotojus. Robotams darbo rasti galima toli gražu ne tik buhalterio kabinete, tačiau ir prižiūrint tiekimo grandinę, samdant darbuotojus, tvarkant IT ūkį.
„Iki šiol apskaitos darbai buvo iškeliami į mažų atlyginimų šalis, dabar jie automatizuojami, todėl jų sąnaudos dar labiau mažėja“, – aiškina p. Šneideris.
Anot jo, šiuo metu EY dirba su keliais robotizavimo projektais Lietuvoje, kalbasi su apskaitą tvarkančiomis įmonėmis, diegia šią naujovę ir savo ūkyje. EY teikia ir apskaitos tvarkymo paslaugas.
„EY robotai tikrins duomenis su išoriniais šaltiniais – PVM kodus su PVM kodais tarptautinėje jų bazėje, taip pat tvarkys pirminių apskaitos dokumentų surašymą“, – teigia p. Šneideris.
Laimis Jančiūnas, Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos kolegijos narys, pažymi, jog apie galimybę importuoti dokumentą pirmą kartą buhalteriai išgirdo prieš septynerius metus. Tokia funkcija puikiai tinka įmonėms, kurios turi daug vienodų procesų. Mažoms įmonėms tokias operacijas kol kas pigiau atlikti rankiniu būdu, tačiau augant algoms ir duomenų srautams daugelis jų taip pat bus priverstos galvoti apie automatizavimą.
„Lietuvoje apskaita nuolat modernizuojama. Vos prieš kelis metus automatinis banko operacijų importas ar automatinis sąskaitų generavimas buvo naujovė, dabar tai kasdienybė. Fizinius dokumentus išstumia elektroniniai, o parašas paprastu rašikliu tampa akmens amžiaus relikvija. Išmaniosios telefono programėlės padeda įrašinėti VMI, „Sodros“ ir kt. įstaigų pokalbius ir nebelaukti raštiškų atsakymų. Įmonių buhalteriai suka galvas, kaip sujungti ir automatizuoti skirtingas sistemas, o buhalterio specialybė transformuojasi į IT specialisto-konsultanto-analitiko“, – pažymi p. Jančiūnas.
Yra ir kliūčių
Danguolė Pranckėnienė, audito bendrovės UAB „Moore Stephens Vilnius“ savininkė, atkreipia dėmesį, kad automatizavimo kelyje nemažai ir kliūčių.
„Tam tikras barjeras yra duomenų iš pirminių sąskaitų suvedimas į apskaitos sistemas – yra sąskaitų atpažinimo programos, bet jeigu pasitaiko tik kitoks sąskaitos formatas, kas nors kliento įmonėje pasikeičia, buhalterija lūžta“, – teigia p. Pranckėnienė.
Anot jos, automatizavimo galima imtis, kai yra dideli vienodų operacijų srautai, be to, reikia daug investuoti į IT, o apskaitos bendrovių klientai dažniausiai yra mažos įmonės, kurios už paslaugas moka visai nedidelius pinigus.
Genadijus Makuševas, audito ir apskaitos bendrovės „Grant Thornton Baltic“ direktorius, tvirtina, kad automatizavimas yra apskaitos ateitis, tačiau pripažįsta, jog šioje srityje reikia dar daug ką nuveikti.
„Kolegų Skandinavijoje patirtis rodo, kad robotai atpažįsta apie 80% sąskaitų, todėl tenka dirbti ir už juos, tikrinti jų darbą“, – teigia p. Makuševas.
Vis dėlto apskaitos ekspertai pripažįsta, kad robotizavimo tendencijos sumažins duomenis suvedančiųjų skaičių. Tai taip pat gali paskatinti apskaitos paslaugų koncentraciją tokią paslaugą teikiančiose įmonėse ir tokių įmonių konsolidaciją.
Gali atpigti
Ponas Šneideris pabrėžia, kad pirminiai apskaitos dokumentai suvedami naudojant priemones Optical Character Recognition (OCH), kurios turi nemažai apribojimų – ypač kai joms tenka susidurti su lietuvių kalba.
„OCR veikia nepakankamai veiksmingai, o jeigu pasitaiko daug skirtingų sąskaitų – jos darbas dar pablogėja. Robotą galima išmokyti dirbti su skirtingomis sąskaitų formomis, tačiau jeigu sąskaitų formų yra daug, tada neapsimoka to daryti, nes tampa labai brangu“, – komentuoja p. Šneideris.
Organizacijos šias problemas sprendžia keliais būdais. Vienos įmonės automatizuoja ne visą procesą, dalį jo palieka darbuotojams. Pavyzdžiui, darbuotojas suveda sąskaitos duomenis į MS Excel dokumentą, kurį vėliau naudoja robotas. Suvesdamas šiuos duomenis į IT sistemas, papildomai robotas gali atlikti patikrinimus ir skaičiavimus, jeigu tokie yra reikalingi. Kitos organizacijos savo tiekėjus įpareigoja, kad jie teiktų e. sąskaitas.
Vietoj nestruktūrizuoto dokumento, kurio duomenims nuskaityti reikia naudoti OCR, naudojamas struktūrizuotas, standartizuotas dokumentas (pavyzdžiui, XML dokumentas). Jį gali naudoti mašininio skaitymo priemonės šiuos duomenis importuojant į reikalingas sistemas. Jeigu klientai to negali padaryti, jų paprašo papildomai susimokėti sąskaitos apdorojimo mokestį. Kaip kiekviena technologija ateityje turėtų atpigti ir robotų licencijos.
„Jau yra tam tikrų robotizavimo apraiškų, kurie siūlomi už dyką – pavyzdžiui, „Apple“ įsigijo programėlę „Workflow“ ir padarė prieinamą ją už dyką. Ji padeda automatizuoti daugelį operacijų mobiliajame telefone“, – pasakoja p. Šneideris. Įvairius robotizavimo sprendimus kuria daugelis IT milžinų.
Plačiau: http://vz.lt/finansai-apskaita/2017/04/18/i-apskaitos-skyrius-lietuvoje-ateina-robotai#ixzz4efz7TPnK